Sub numele EHang 216 a fost creat un nou vehicul aerian fara pilot pentru transportul de pasageri, creat in comun de ingineri austrieci si chinezi. Modelul este axat pe utilizarea sa pe segmentul transportului comercial de pasageri, in special, ca taxi aerian.
Ehang 216 poate zbura 70 km in 30 de minute
Primul zbor demonstrativ al EHang 216 a avut loc anul acesta pe stadionul „Generali Arena” din capitala Austriei. Vehiculul a urcat, a zburat in jurul unei instalatii sportive si, dupa cateva minute, a aterizat in siguranta.
Potrivit lui Derrick Xiong, unul dintre fondatorii producatorului de vehicule EHang, pana in prezent, dezvoltarea sa a trecut toate testele necesare si este pregatita pentru productia in serie. In numele austriecilor, FACC (Fischer Advanced Composite Components), al carui profil principal este proiectarea, dezvoltarea si productia de componente pentru industria aerospatiala, a actionat ca partener in implementarea unui proiect pe scara larga.
Potrivit directorului executiv FACC, Robert Machtlinger, masina poate atinge viteze de pana la 150 km/h in timp ce se afla in regim de zbor de pana la o jumatate de ora. In acest timp, in functie de sarcina, EHang 216 este capabil sa parcurga o distanta de 50–70 de kilometri. Cabina noului taxi zburator poate gazdui 2 pasageri, in timp ce masa proprie a UAV-ului cu 16 rotori este de 340 de kilograme.
Ehang 216 va concura cu creatii ale unor companii renumite
Productia in masa a unui drone pentru pasageri nu a inceput inca, dar creatorii sai au reusit deja sa primeasca cateva mii de cereri de la cumparatori. Potrivit agentiei de stiri Reuters, clientii din China arata cel mai mare interes pentru noul produs anuntat. Costul preconizat al EHang 216 ar trebui sa fie de 336.000 USD.
Se remarca faptul ca, in viitorul apropiat, conceptul parteneriatului chino-austriac va trebui sa concureze pentru un loc pe piata cu vehicule omoloage ale mai multor companii celebre, inclusiv Airbus, Uber, AeroMobil si multi alti producatori mai mari, mai mici sau noi startupuri.
In fond, aceasta este a doua versiune a unui multicopter fara echipaj, pentru transportul de pasageri, marca chineza cunoscuta anterior fiind modelul de un singur loc, Ehang 184.