Arhitectul japonez Kengo Kuma a „stivuit” nici mai mult, nici mai putin decat 29 containere de transport reciclate pentru a construi o cafenea Starbucks alaturi de un centru comercial din Hualien, Taiwan.
Cafeneaua Starbucks depaseste 300 mp suprafata
Structura cu mai multe etaje are ferestre de inaltime maxima si luminatoare asezate in containerele pictate in alb, pentru a crea o cafenea interesanta de 320 de metri patrati.
Containerele au fost stivuite cate patru, in unghi drept unul fata de celalalt, in apropiere de mall-ul Hualien Bay Mall din Taiwan, cu niveluri mezanine vitrate ce leaga spatiile interioare. Emblema verde, rotunda, care poate fi recunoscuta instantaneu, cu sirena cu doua cozi Starbucks este fixata pe o parte a unui container aflat in partea superioara a constructiei.
Arhitectul Kuma a aranjat containerele pentru a face referire la frunzisul copacilor si la arcadele traditionale – acele paranteze stratificate, asezate intre coloana si traversa sub streasina palatelor si templelor istorice taiwaneze.
O fereastra dintr-un container de la parter, asezat chiar langa drum, permite soferilor de pe Soseaua Nanbin sa-si cumpere cafeaua din mers.
Vizitatorii pietoni intra intr-un hol vitrat unde isi pot savura bauturile in cabine confortabile captusite cu lemn sau la mese micute sau pe bancile ce se aliniaza in galeriile dintre containere.
Este una dintre cele peste 45 de cafenele construite din containere, detinute de acest brand care investeste in aceste magazine modulare prefabricate, ca parte a impulsului sau pentru o durabilitate sporita.
Containerele de transport reciclate sunt tot mai des folosite in constructii
Magazinul din Taiwan este primul proiect in care arhitectul Kuma a folosit containere de transport in activitatea sa. El a proiectat anterior Starbucks Dazaifu in Fukuoka, Japonia, folosind 2.000 de bastoane subtiri din lemn, pentru a crea un interior captivant cu zabrele.
O alta cafenea Starbucks conceputa de Kengo Kuma, adica o noua experienta de vanzare cu amanuntul pentru acest brand, urmeaza sa se deschida la Tokyo la sfarsitul acestui an.
Containerele de transport ofera un mod versatil, pre-construit de lucru pentru arhitectii din intreaga lume. In Ohio, SUA, Jonathan Barnes Architecture and Design a transformat un container de transport pentru a crea un turn de parcare, iar in Amsterdam, Edward van Vliet a introdus un astfel de container intr-o macara, pentru a crea un apartament de vacanta neobisnuit.