Internetul a transformat viata rapid, organizat, mai eficient, a adus o varietate de idei la care nimeni nu visa şi, mai ales, a oferit optiuni gratis.

Sau aproape gratis. In urma sa, există o lungă lista de victime, sute de mii de companii care au fost înlocuite pentru furnizarea aceloraşi servicii de companii online.

Google şi Facebook traiesc din reclama care anterior era sursa vitală pentru supravieţuirea presei, Amazon înlocuieşte retailerii tradiţionali, Netflix şi YouTube înlocuiesc vizionarea tradiţională de filme, Spotify ingroasa veniturile caselor de discuri, site-uri ca eBay şi Craigslist înlocuiesc anunţurile de mică publicitate, Tinder absoarbe anunţurile matrimoniale, Skype înlocuieşte telefonia fixă, WhatsApp înlocuieşte SMS-ul, Kindle înlocuieşte biblioteca, Uber inlatura taximetriştii, iar Booking.com şi Airbnb sunt acum in locul agenţiilor tradiţionale de turism.

Organizaţiile media trebuie să recunoască direct că sunt în competiţie cu Google şi Facebook pentru reclamă, iar solutia de supravietuire este să îşi construiască branduri şi comunităţi online unde lumea să vină direct, nu prin intermediari. De asemenea, digitalizarea mass-media nu înseamnă doar crearea de site-uri sau aplicaţii de ştiri. De exemplu, dacă acum 20 de ani presa scria despre veniturile din imobiliare, acum siturile specializate pot realiza, pe lângă ştiri online despre construcţii, aplicaţii specializate cu anunţuri imobiliare. Oamenii care cumpărau acum ceva timp ziare pentru a vedea anunţurile imobiliare folosesc acum site-uri specializate (Craigslist sau Airbnb, de exemplu).

Cei care urmăreau anunţurile auto au trecut acum la aplicaţii specializate, precum Auto.ro; iar cei dădeau anunţuri pentru vanzare sau cumparare, au acum la dispozitie Ebay, Olx sau Okazii.ro. Cei care urmăreau ofertele de locuri de muncă folosesc acum LinkedIn sau BestJobs ori eJobs în ţara noastră. La fel, foarte mulţi cei care doreau prognoza meteo, utilizează acum aplicaţii precum AccuWeather sau Yahoo! Weather.